WIADOMOŚCI

Lotus prostuje plotki o nielegalnych mapach silnika
Lotus prostuje plotki o nielegalnych mapach silnika
Alan Permane z Lotusa zdementował ostatnie doniesienia medialne, jakoby zespół Lotus zyskiwał przewagę podczas testów ze względu na stosowanie niezgodnych z przepisami map silnika.
baner_rbr_v3.jpg
Podczas drugiej tury testów pod Barceloną na jaw wyszło, że zespoły Lotusa i Red Bulla we współpracy z Renault sprawdzały nowe, jak się później okazało nieprzepisowe mapowanie silników, a media wietrzyły w tej kwestii sporą przewagę nad innymi ekipami.

Główny inżynier wyścigowy zespołu uważa, że takie informacje są „nonsensem” a nowe mapowanie silnika było tylko krótkim sprawdzeniem nowej możliwości, która po konsultacjach z dyrektorem wyścigów, Charlie Whitingiem, została zaniechana.

„Renault wyszło z propozycją sprawdzenia alternatywnych map silnika” mówił Peremane. „Rozmawiali w tej sprawie z FIA, ale Charlie Whiting nie chciał abyśmy z nich korzystali.”

„Kimi używał ich tylko raz podczas okrążenia instalacyjnego i nie polubił tego. Romain korzystał z nich na mokrym torze w ubiegłym tygodniu i stwierdził, że wszystko jest OK. Cała jego jazda na suchym torze odbywała się jednak bez korzystania z nowych map.”

„Chodzi o częściowe i pełne wykorzystanie przepustnicy oraz modyfikację map mniej więcej w każdej z tych pozycji, nimniej suma przewagi o której rozmawiamy jest niewielka. Sugerowanie, że to nas spowolni to jakiś nonsens.”

Problem sprytnego mapowania silnika, tak aby odpowiednio poprawić efektywność dyfuzora został odkryty w połowie ubiegłego roku, kiedy to FIA zareagowała wydaniem specjalnej dyrektywy określającej zasady stosowania map silnika.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

4 KOMENTARZE
avatar
silvestre1

27.02.2013 18:26

0

@kempa - to powtorka z rozrywki z polowy sezonu 2011. Przepis FIA dotyczył (o ile pamietam) polożenia przepustnicy (otwarta/zamknięta) i zakazał stosowania sztuczek.


avatar
Bartezz20

27.02.2013 20:02

0

Co prawda są te całe przepisy ale każdy szuka czegoś na skraju tych przepisów może się uda a może nie. Każdy zespół chce zyskać troszkę. I tak jak pisali wcześniej o nie przepisowych końcówkach układu wydechowego. tak teraz jest coś innego.


avatar
Vysogota

28.02.2013 00:31

0

Po to są testy, żeby testować, nie rozumiem o co całe halo.


avatar
Skoczek130

28.02.2013 14:48

0

Dobrze, że teraz to wyszło, a nie w trakcie sezonu. Jest czas na poprawki i korekty. W trakcie sezonu to dużo bardziej skomplikowane.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu